
Fa temps que no em trec del cap per què no fem com Granollers, que ha convertit l’antiga carretera en una gran zona de vianants durant les hores més comercials de la jornada, transformant el centre de la ciutat en un potent “Centre Comercial a cel obert”. M’atreviria a dir que hi ha poques actuacions que puguin aportar un resultat tant gran per a la ciutat amb tan poca inversió municipal.
Una ciutat com Badalona necessita un centre econòmic i comercial potent si no vol ser arraconada a la tercera divisió per altres ciutats menors com Mataró, que sí que ha cregut en la importància estratègica de reforçar el centre per tal de potenciar el seu atractiu comercial. Fer del tram comprès entre Martí Pujol i el carrer Sant Pau, tocant a Prim, una gran zona a peu pla, sense voreres, que s’assembli més a un passeig o un saló que no pas a una carretera, potenciaria enormement la transformació i creació de nous comerços i reforçaria enormement l’atractiu local i comarcal dels tradicionals carrers de Mar i Cueta... Doneu-vos un tomb per Figueres, per Olot, per Terrassa... i apreciareu la força dels carrers petits quan estan vertebrats per un eix potent.
Crec que valdria la pena posar fil a l’agulla en aquest tema, no sigui que esperant el Godot del Corte Inglés ens quedem sense bous i sense esquelles.
Lògicament vianantitzar el centre comporta talls temporals prolongats de la circulació durant el dia, que caldrà desviar per un tram de la Via Augusta en doble circulació, sobretot mentre no disposem del lateral nord de l’autopista. Però, al meu paper, és força factible, vista l’experiència exitosa de les desviacions per les obres del metro.
També caldrà instrumentar l’accés als aparcaments i necessitats de càrrega-descàrrega, col·legis... dels carrers situats per sota de Francesc Layret. Sembla que hi ha un equip de treball sobre mobilitat que està estudiant aquest tema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada